fbpx

Itt az új Škoda Kodiaq

Bemutatkozott az új Škoda Kodiaq, amely a második generációja a Škoda világszerte sikeres nagy SUV-jának. Az újdonság még markánsabb dizájnt és még tágasabb utasteret kapott. Ez utóbbiból különösen a harmadik üléssor utasai profitálnak sokat. A Kodiaq eddig is a márka legkedveltebb modelljei közé tartozott, és az újdonság készen áll arra, hogy tovább vigye ezt a szerepet. Az új Škoda Kodiaq új belső térkoncepciót kapott, amelyet egy akár 12,9 hüvelykes érintőképernyő, a kormányoszlopon elhelyezett váltókar, analóg és digitális kezelőszervek, valamint egy teljesen átrendezett, jól áttekinthető középkonzol jellemez.

A Kodiaq abszolút sikert hozott a Škoda számára a 2016-os bevezetése óta, amikor is elindította SUV-kampányunkat. Erőteljes és kristálytiszta formanyelvével, tágas belső terével és kiváló ár-érték arányával számos új ügyfelet vonzott, és neves nemzetközi díjakat nyert.
A második generációnak minden adottsága megvan ahhoz – beleértve a plug-in hibrid változatot is -, hogy újabb nagyszerű fejezetet adjon ehhez a sikertörténethez.
Klaus Zellmer

Vezérigazgató, Škoda Auto

Az új Škoda Kodiaq egyik legnagyobb újdonsága: a plug-in hibrid kivitel

A Kodiaq második generációjában a Škoda először kínálja nagyméretű SUV-jának plug-in hibrid változatát. A Kodiaq iV-ben egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI és egy villanymotor egyesíti erőit, melyek így összesen 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt adnak ki magukból, amit aztán egy 6 sebességes DSG váltón keresztül juttatnak az első kerekekhez. A 25,7 kWh-s nagyfeszültségű akkumulátor több mint 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. Támogatja a 11 kW-os váltakozó áramú töltést otthon és az utcai töltőpontokon. Az akkumulátor még gyorsabban, akár 50 kW-os egyenáramú gyorstöltő állomásokon is feltölthető.

A Kodiaq iV mellett a Škoda egy-egy pár modern és hatékony dízel- és benzinmotort kínál, amelyek mindegyike kizárólag 7 sebességes DSG váltóval párosul. A két 2.0 TDI egység 110 kW (150 LE), illetve 142 kW (193 LE) teljesítményű. A csúcspont az 1.5 TSI belépőszintű benzinmotor 110 kW (150 LE) teljesítménnyel, amely a mild-hibrid technológia debütálását jelenti a Kodiaqban.

Mindkét hibridmotor az EA 211 evo2 motorok legújabb generációjának része. Ezek üzemanyag-takarékos Miller-ciklusban működnek, és változó turbógeometriájú turbófeltöltővel rendelkeznek. A mild-hybrid technológiával felszerelt 1.5 TSI a legújabb generációs aktív hengertechnológiával (ACT+) is rendelkezik. Az erősebb 2.0 TSI benzinmotor 150 kW (204 LE) teljesítményű. A 142 kW (193 LE) teljesítményű TDI és a 150 kW (204 LE) teljesítményű TSI motorok alapfelszereltségként összkerékhajtással rendelkeznek, és mind az öt hajtáslánc megfelel az Euro 6e károsanyag-kibocsátási normának. Az erősebb TSI és TDI motor összkerékhajtással is párosítható.

Egy olyan népszerű jármű továbbfejlesztése, mint a Kodiaq, mindig kihívást jelent. Ennek ellenére egészen újfajta megjelenést kapott az új Škoda Kodiaq, miközben megtartottuk a SUV dizájnnyelvünk jellegzetes elemeit. Emellett az új Kodiaq még nagyobb belső teret kínál, és a biztonságot, a technológiát és a sokoldalúságot egy új szintre emeli. A plug-in hibrid változattal egy új hajtásláncot is beillesztünk a portfólióba, amely több mint 100 kilométeres elektromos hatótávolságot kínál.
Johannes Neft

műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tag, Škoda Auto

A szoborszerű orr-rész, a szögletes kerékjárati ívek és a 17 és 20 hüvelyk közötti átmérőjű nagyméretű kerekek hangsúlyozzák az új Škoda Kodiaq erőteljes megjelenését. Az új Kodiaq 4758 milliméteres hosszával 61 milliméterrel haladja meg elődjét. A hétszemélyes változatban a harmadik üléssorban ülőknek mostantól 15 milliméterrel több, 920 milliméteres fejtér áll rendelkezésükre. A csomagtartó mérete továbbra is bőséges – 340-845 liter a hétüléses és 910 liter az ötüléses változatban. Az új Kodiaq újratervezett, teljes LED Matrix fényszórókkal is rendelhető, amelyeket a Crystallinium nevű színes kristályelemmel egészítettek ki. Ez a színes kristályüvegre emlékeztető elem kiemeli a fényszórók kontúrjait, eleganciát és extra vonzerőt kölcsönöz a fényszóróknak.

Teljesen új koncepció az utastérben és viszlát kézi váltó

Az új Škoda Kodiaq az első Škoda, amely már alapfelszereltségként DSG automata váltóval szerelt kiviteleket kínál. Ezért is a menetválasztókar mostantól a kormányoszlopon helyezkedik el, ami a Škoda újdonsága. Ennek köszönhetően a középkonzol különösen letisztult és áttekinthető lett. Az új központi érintőképernyős kijelző 10 vagy 12,9 hüvelykes lehet. Emellett a vásárlók mostantól head-up kijelzőt is rendelhetnek a 10,25 colos Virtual Cockpit kiegészítéseként. A Kodiaq második generációját a manuális és digitális kezelőszervek okos kombinációja jellemzi. A Kodiaq-ban debütál a középső alagúton található hátsó tárolórekesz, amely pohártartóval is rendelkezik a hátsó utasok számára. Az érintőképernyős kijelzőkhöz egy kijelzőtisztító is tartozik. A második üléssor mozgatható, a csomagtérben pedig egy rugalmas elem gondoskodik a rendről. Emellett a nagy SUV olyan megszokott funkciókkal rendelkezik, mint az ajtók élvédői és az ikonikus esernyő a vezető ajtajában.

Biztonságban sincs alku

A Kodiaq második generációja a legmodernebb aktív és passzív biztonságot kínálja. Akár kilenc légzsák is védheti az utasokat. A vezető- és az első utasoldali légzsákok mellett az első oldallégzsákok, a fejlégzsákok és az első ülések közötti központi légzsákok is a szériafelszereltség részét képezik. A hátsó ülésekhez oldallégzsákok, valamint a továbbfejlesztett Crew Protect Assist és a vészhelyzeti asszisztens opcióként rendelhetőek. Amint az érzékelők vészfékezést, pánikfékezést vagy közelgő ütközést észlelnek – ez most már a közelgő hátsó ütközést is magában foglalja -, a Crew Protect Assist automatikusan bezárja az ablakokat és adott esetben a panorámatetőt; bekapcsolja a vészvillogókat és megfeszíti az első biztonsági öveket.

Az Emergency Assist csökkenti a balesetveszélyt, ha a vezető már nem képes irányítani a járművet – például orvosi vészhelyzet miatt. Ha a rendszer ilyen helyzetet észlel, átveszi a kormányzást, bekapcsolja a vészvillogókat és fékez, hogy a járművet finoman megállítsa. Az opcionális Travel Assist része a Traffic Jam Assist, amely a Predictive Cruise Controlt az Adaptive Lane Assist funkcióival kombinálja. A környező járművek mozgásához alkalmazkodva 60 km/h sebességig lehetővé teszi az automatikus elindulást, fékezést és kormányzást a torlódó forgalomban.

Az új Škoda Kodiaq, a parkolózsonglőr

Az új Remote Park Assist 2024-ben lesz elérhető a Kodiaq második generációjához. Ez lehetővé teszi, hogy a Kodiaq-ot kívülről, egy okostelefonos alkalmazás segítségével manőverezzük be a szűk parkolóhelyekre. A jármű és az okostelefon Bluetooth-on keresztül kommunikál egymással akár öt méteres távolságig. A Kodiaq egyenes vonalban előre és hátra is mozgatható az okostelefon segítségével, távirányítóként használva azt. A parkolási manőver során a rendszer képes felismerni a közeledő tárgyakat és a gyalogosokat, és automatikusan megakadályozza az ütközést.

Új Simply Clever funkciók

A Kodiaq első generációja már számos Škoda Simply Clever ötletet tartalmazott. A második generáció most ezeket is megfejeli: az új hűtött kettős „Phone Box” lehetővé teszi két mobiltelefon egyidejű töltését, megnövelt, 15 W-os töltőteljesítménnyel. A Kodiaqban debütál a középső alagútban elhelyezett pohártartóval ellátott hátsó tárolórekesz, valamint az érintőképernyős kijelzőkhöz tartozó kijelzőtisztító. Az esernyő és a jégkaparó mostantól fenntartható anyagokból készül.

Mikor érkezik az új Škoda Kodiaq?

Az új Kodiaq modelleket idehaza megrendelni előreláthatóan 2023 decemberében lehet majd, és az első darabok 2024 májusában érkezhetnek meg a vásárlókhoz.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!