fbpx

2028-ban érkezik az új Enyaq 12 perces gyorstöltéssel

A Škoda Enyaq utódja 2028-ban érkezik, a cseh márka első olyan autójaként, amely a Volkswagen-csoport új SSP villanyautó platformját használja. Az újdonság továbbra is Csehországban készül majd.

Klaus Zellmer, a Škoda vezérigazgatója az új Kodiaq bemutatóján az Autocarnak nyilatkozva megerősítette, hogy a Škoda az évtized vége felé kezdi el használni az SSP platformot – amelyre majd a VW csoport autóinak 80%-a fog épülni -, és az Enyaq utódja lesz az első Škoda, amely a jelenlegi MEB platformról átáll rá.

A Škoda első SSP autója 2028-ban vagy 2029-ben érkezik, nagyjából akkor, amikor a Volkswagen a Golf elektromos utódjához kezdi el majd használni az új architektúrát.

„Az Enyaq utódja – amely egyébként a csehországi Mladá Boleslavban fog készülni – a teljesen új SSP platformra épül majd” – mondta Zellmer. Arra a kérdésre, hogy érezhetően különbözni fog-e a mai autótól, Zellmer csak annyit mondott: „Erről még nem tudok nyilatkozni, hiszen a munka folyamatban van”.

Tekintettel a jelenlegi Enyaq – amely a Škoda első teljesen elektromos modellje – sikerére, a márka valószínűleg nem fog túlságosan eltérni a formulától, amikor az új modell bevezetésére készül.

Tavaly a Škoda közel 54.000 darab Enyaq-ot szállított ki, és az idei év első felében 41%-os növekedést könyvelhetett el az előző évhez képest, amely időszakban az Enyaq Európa kilencedik legjobban fogyó elektromos autója volt.

Várhatóan továbbra is a praktikumra helyezik  a fő hangsúlyt, de a második generációs Enyaq radikálisan új külsőt kap, amely összhangban lesz a Škoda új, robusztus „Modern Solid” formatervezési nyelvével.  És természetesen a következő Enyaq is részesül majd a széles körű technológiai fejlesztésekből, amelyeket a VW-csoport modelljeiben az elkövetkező években vezetnek be.

De mi az az SSP?

Az SSP struktúra – egy rendkívül jól adaptálható moduláris felépítés, amely a VW-csoport egyes gyártóinak igényei szerint különböző hajtásláncokat és akkumulátorokat képes befogadni – drasztikus javulást ígér a hatótávolság, a hatékonyság, a teljesítmény és a megfizethetőség terén a jelenlegi MEB struktúrához képest, amelyet a konszern elektromos modelljei jelenleg használnak.

A műszaki változások között a legfontosabb a házon belül kifejlesztett új, „egységes” akkumulátorszerkezet bevezetése, amelyet a VW-csoport legtöbb modellcsaládja a méretarányos költségmegtakarítás jegyében közösen használ majd.

Az első részletek szerint a 800 V-os rendszer 10-ről 80%-ra rendkívül gyors töltési időt biztosít, ami a gyakorlatban átlagosan mindössze 12 percet jelent – szemben a jelenlegi Enyaq 35 percével -, de a konkrét kapacitásokat és hatótávolságokat csupán csak sejthetjük, hiszen a bemutatóig még sok év van hátra, és hivatalosan semmilyen műszaki adatot nem erősítettek meg.

Oliver Blume, a VW-csoport vezérigazgatója korábban azt állította, hogy ez az új moduláris megközelítés – amelynek keretében az alkatrészek sokkal nagyobb százalékát osztják meg az autók és a márkák között – azt jelenti, hogy a „legtöbb” SSP-alapú elektromos autó költségparitáson lesz a jelenlegi belsőégésű autókkal.

Így tehát joggal várható, hogy a következő Enyaq ára nagyjából az ötüléses Kodiaq-éval egyező árszintre csökken. Az SSP-korszak másik fontos fejlesztése a 2.0-nak nevezett új szoftvercsomag bevezetése lesz, amely – más használhatósági és funkcionalitási fejlesztések mellett – a négyes szintre emelt autonóm vezetés képességét is magával hozza.

Klaus Zellmer elmondta még, hogy bíznak az új Kodiaq és Superb sikerében, hiszen a kifutó generációkkal szemben jelentős hangsúlyt fektettek az elekrifikációba. Ennek megfelelően mindkét új modell elérhető lesz plug-in hibrid kivitelben, melyek 100 kilométeres elektromos hatótávjukkal meggyőzhetik a rövid hatótávtól viszolygókat, a modellekhez társuló adókedvezményekkel együtt.

Azt is hozzátette még, hogy bár a Škoda nem tör a prémium gyártók babérjaira, a két új modell jól mutatja, hogy a márka együtt fejlődik a piaccal és reagál a vásárlók igényeire. „Végeredményben itt is az ár-érték arányról van szó: a pénzedért sok értéket kapsz, ami nem jelenti azt, hogy mindig a legolcsóbb vagy” – mondta Zellmer.

Mikor láthatjuk a Škoda elektromos városi kisautóját?

„A jövő év első felében mutatjuk be az Elroq-ot, tehát ez lesz a következő teljesen elektromos modellünk, amit leleplezünk. Ez a Karoq elektromos változata lesz. Ugyanakkor nem látjuk sürgető szükségét, hogy lerántsuk a leplet az új elektromos városi kisautónkról. Ennek oka, hogy túl korai lenne most bemutatni az autót, mert 2025 előtt nem lesz elérhető. Ugyanakkor az előzetes vásárlói felmérések nagyon biztatóak”- tette még hozzá a Škoda vezérigatgatója.  

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!