fbpx

Irány Vietnám

Egy kék Kodiaq felhajt a vasúti kocsi fém padlójára. Az autó megáll, a sofőr kiszáll, behelyezi a kerekek alá az ékeket, és utoljára még ellenőrzi az egész autót. Pillanatokkal később a több tucat autót szállító vonat elindul. A Škoda modellek megkezdik útjukat Vietnám felé.

Vietnám a legújabb célállomás a Škoda modellek számára, hiszen a cseh autógyártó mostanában kezdi el forgalmazni modelljeit Vietnámban. Jelenleg a Kodiaq és a Karoq különböző kiviteleit exportálja Csehországból. Mindkét modellt a Kvasiny-i gyárban készítik, ahonnan Vietnám körülbelül 12 000 kilométerre van légvonalban.

„A vietnámi projektünk kulcsfontosságú kihívása a szállítási lánc koordinálása, amely közúti, vasúti és tengeri szállítást is magában foglal. Ha mindehhez hozzátesszük, hogy ügyelni kell a szállítmányok sértetlenségére, és sem a költségek, sem szállítási határidők nem szállhatnak el, érzékelhető a feladat komplexitása” mondja Lubor Šrámek, aki az exportált autók logisztikájáért felel a Škodánál.

Természetesen szállítás előtt Kvasiny-ben az autókat felkészítik a hosszú útra. „Az autók speciális védőbevonatot kapnak, melyek igyekeznek megóvni az autókat attól, hogy a szállítás során megsérüljenek,” magyarázza Šrámek.

Miután felkészítették őket a szállításra, az autók az expedíciós pont felé indulnak, egy olyan épület felé, ahol akár kétszintes vasúti kocsikat is tudnak kezelni. Így az autókkal úgy tudnak a vasúti kocsikra hajtani, hogy a vasúti kocsik mindkét szintjét egyszerre tudják megtölteni.

Miután feltöltötték a vonatot, az Kvasiny-ból a németországi Bremerhaven kikötőbe indul. „Ezután az autókat óceánjáró „Ro-Ro” hajóval szállítják a szingapúri átrakodó pontig. Onnan kisebb „Ro-Ro” hajóval utaznak Vietnám végső célállomásaira – Ho Chi Minh város vagy Haiphong kikötőibe,” magyarázza Lubor Šrámek.

A „Ro-Ro” rövidítés a Roll-on és Roll-off kifejezésekre utal, és olyan hajókra vonatkozik, amelyek autókat és egyéb közlekedési eszközöket szállítanak úgy, hogy a saját erejükből hajtanak be a hajó gyomrába. Ugyanígy hagyják el a hajót a kirakodáskor. Ezek a hajók több szintes teherfedélzettel rendelkeznek, és általában több mint ötezer autót tudnak szállítani.

Egy szokásos szállítmány mérete Kvasiny-ból Vietnámba több tucat autót tesz ki. Az autók a német kikötő egyik parkolójában vagy többszintes garázsában várakoznak a behajózásra. Ezután együtt hajtanak be a hajóra a többi, ugyanazon úti cél felé szállított autóval, és egy blokkban helyezkednek el a hajó egyik fedélzetén. Ez lehetővé teszi, hogy az autók ismét együtt hagyják el a hajót az átrakodáskor vagy a kirakodáskor.

Természetesen elengedhetetlen egy olyan rendszer megléte, amely lehetővé teszi a behajózásra várakozó autók nyomon követését, mivel a Bremerhaven óriási logisztikai központja ideiglenesen több mint 75 000 olyan autót tud fogadni, amelyek úton vannak jövendőbeli tulajdonosaikhoz.

Miután a hajók kikötöttek az egyik vietnámi kikötőben, a Kodiaq-okat és Karoq-okat egy helyi szállítócég veszi át, hogy kiszállítsa az autószalonokba, ahol a kelet-csehországi Kvasiny-ból indult hosszú út véget ér.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!