fbpx

A 2024-es Enyaq. Ismerd meg jobban!

Első pillantásra talán nem úgy tűnik, de a képeken látható 2024-es Enyaq egészen más, mint korábbi testvérei. És ez a különbség nem csak a csomagtérfedélen látható 85-ös jelölésben merül ki. A 2024-es modellévben érkező legnagyobb változások a belső térben találhatók. Ismerkedj meg velük!

Az egyik legnyilvánvalóbb változás az infotainment-rendszeren látható, pontosabban a kezelőfelület megjelenésében. „Gyakorlatilag minden új: az ikonok megjelenése, a színek, a háttér” – mondja Ján Rehák, aki az új felület fejlesztésén dolgozott. „Az új stílust Flow HMI-nek (ember-gép interfész) nevezzük. Az új Kodiaq és Superb generációk is ezt kapták, és a Škoda Flow – a Škoda mobilalkalmazásaiban és weboldalain használt digitális designrendszer – alapján készült” – teszi hozzá.

De nem csak a megjelenés az újdonság. A kijelzőt mostantól felső és alsó ikoncsíkok keretezik, a felső ikonok az autó funkcióira összpontosítanak, míg az alsó ikonok segítségével a vezető gyorsan hozzáférhet például a médiához vagy a navigációs rendszerhez. Ráadásul mindkét sávban az ikonok elrendezése testre szabható.

A fő kijelző hátterének színe mostantól a kiválasztott környezeti világítás színéhez igazodik. A navigáció térképmegjelenítése is javult, különösen a grafika és a színek tekintetében.

A betűtípus- és színváltozások a vezető előtti információs kijelzőre is hatással vannak, amely például a sebességet, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a navigációs utasításokat mutatja. Az ikonok és a betűtípusok a Škoda aktuális márkaidentitását tükrözik.

Több teljesítmény, nagyobb hatótávolság

Az egyik jelentős előrelépés a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor, melynek megnövelték teljesítményét és a nyomatékát. A teljesítmény 60 kW-tal 210 kW-ra nőtt az előző változathoz képest; ugyanez a rendszerteljesítmény már az Enyaq 85x-ben is elérhető összkerékhajtással. Az új motor maximális forgatónyomatéka 545 Nm. A 2024-es Enyaq modellév teljesítménynövekedést hozott az Enyaq RS számára is, amely továbbra is a termékcsalád legerősebb szériamodellje, most 250 kW-os teljesítményével (ez 30 kW-tal több, mint korábban).

A megnövekedett teljesítmény és a jobb hatásfok mögött a villanymotor módosításai állnak. „A fejlesztések a teljes elektromos hajtásrendszert érintik. Az álló- és forgórészek vékonyabbak lettek, és jobb állandó mágneseket kaptak. Az inverter most már változó vezérlési frekvenciával rendelkezik, és a hajtóművön is változtattunk, módosítottuk az áttételezést. Ráadásként olajhűtéssel is kiegészült” – foglalja össze Jiří Šlechta, a Škoda Műszaki Fejlesztés motor- és futóműfejlesztési osztályának munkatársa.

Az erősebb, de egyben hatékonyabb motor együtt jár a javuló menetdinamikával (0-100 km/h az Enyaq 85 esetében 6,7 másodperc alatt, az RS esetében 5,5 másodperc alatt, ami mindkét esetben közel 2 másodperces javulás). De az egy feltöltéssel elérhető hatótávolság is javult (több mint 560 km az Enyaq 85 és több mint 570 km a Coupé változat esetében, a WLTP szabvány szerint).

A 2024-es Enyaq frissített szoftvere valamint az új és erősebb hardver lehetővé teszi az infotainment rendszer zökkenőmentesebb működését. Az egyik legfontosabb újítás az akkumulátor előmelegítése, amely hideg körülmények között is optimális hőmérsékletre melegíti az akkumulátort a gyorsabb töltés érdekében. (Az előmelegített akkumulátor azt jelenti, hogy az Enyaq gyorsabban éri el a maximális töltési teljesítményt.) Az előmelegítés manuálisan is aktiválható, de automatikusan is elindul az autó navigációs rendszerének használatakor, amely figyelembe veszi az útközbeni töltési ütemtervet.

Egy másik új funkció akkor lesz hasznunkra, amikor kiszállunk az autóból. A Kessy kulcsnélküli rendszer továbbfejlesztésének köszönhetően nem kell manuálisan bezárnunk az autót. Az autó mindezt magától megteszi ezt, amint a vezető és az autó kulcsa 2,5 méternél messzebb eltávolodik tőle. A 2024-es modellévvel egy Laurin & Klement változat is csatlakozott az Enyaq családhoz.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!