fbpx

Elindult az új Kodiaq gyártása

A csehországi Kvasinyben található üzemben megkezdődött az új Kodiaq második, a Škoda SUV zászlóshajó modelljének sorozatgyártása. Azzal, hogy a cseh autógyártó az új generációs Superb gyártását áthelyezte Kvasinyből a szlovákiai Pozsonyba, további kapacitást teremtett Kvasinyben a sikeres Kodiaq és Karoq SUV modellek gyártásához.

49 millió eurós beruházás után akár napi 410 új Kodiaq készülhet

Az új Kodiaq továbbra is az eredeti gyártósoron készül. A Škoda Auto a kvasiny-i üzemben 49 millió eurót fektetett be a gyártósor és a hegesztőműhely korszerűsítésébe. Ez a beruházás magában foglalja az új Kodiaq iV gyártásának előkészületeit is, amely plug-in hibrid hajtáslánccal rendelkezik. A gyártósor átalakítása során végrehajtott legfontosabb fejlesztések közé tartoznak a manipulátorok, a futómű-összeszerelés, a szállítószalag-technológiák frissítései, valamint az ablakragasztó felvitelére szolgáló robotfunkciók finomítása.

„A Kodiaq-kal kezdtük el a SUV-kampányunkat még 2016-ban. Az, hogy ez a sikeres modell ma a második generációjába lép, nagyon különleges esemény az egész csapat számára. Számtalan órát töltöttünk a sorozatgyártás megkezdésének alapos előkészületeivel. Azzal pedig, hogy 49 millió eurót fektettünk be a gyártási létesítmények korszerűsítésébe, jelentősen hozzájárultunk a kvasinyi gyárunk termelésének jövőbiztossá tételéhez. Szívből köszönöm mindenkinek, aki ebben részt vett. Az ő szakértelmük és elkötelezettségük az oka annak, hogy most megírhatjuk a következő fejezetet zászlóshajó SUV-ink sikertörténetében” mondta a gyártás elindulása kapcsán Andreas Dick, a Škoda Auto termelési és logisztikai igazgatója.

A közelmúltig a Kvasiny üzem gyártósorán készült a Škoda Superb is. A SUV gyártási kapacitásának növelése érdekében tett stratégiai lépésként a Superb gyártását most a Volkswagen pozsonyi gyárába helyezték át, ami egybeesik a negyedik generáció bevezetésével. Ezzel a kvasiny-i üzemben ténylegesen felszabadulnak a kapacitások, így a Karoq és Kodiaq SUV modellekből további évi 150 000 darabot tudnak gyártani. Ennek következtében az üzem akár napi 410 Kodiaq gyártására is képes lesz.

A Škoda Kodiaq sikertörténete

A Škoda Auto a Kodiaq 2016 szeptemberében tartott világpremierjével kezdte meg SUV-kampányát. Ezt a mérföldkövet 2017-ben a kompakt Karoq, 2019-ben a Kamiq városi SUV, 2021-ben pedig a teljesen elektromos Enyaq SUV bevezetése követte. A 2018 őszén bemutatott Kodiaq RS a Škoda sportos RS családjának első SUV-ját jelentette.

Eddig a Škoda csehországi, ukrajnai, kínai és – 2022 elejéig – oroszországi gyártóüzemeinek együttes erőfeszítései révén több mint 870 000 darabot gyártottak az első generációs Kodiaqból. Ezek a járművek a világ 60 piacán jutottak el a vásárlókhoz. A modell széles körű népszerűségnek örvendett a vásárlók és az autós újságírók körében egyaránt, és több mint 40 rangos nemzetközi díjat kapott a nagyméretű Škoda SUV első generációja.

Jött a második generáció

A Škoda Auto október 4-én Berlinben mutatta be a Kodiaq második generációját. A bemutatón a gyártó az új modell mellett megmutatta az új Modern Solid formatervezési nyelv első elemeit is. Az új Kodiaq tervezése soránnagy gondot fordítottak a Škoda olyan hagyományos értékeire, mint a tágasság, de megjelennek a fenntartható anyagok is, és olyan innovatív elemekkel gazdagodott az új modell, mint a Škoda Smart Dials, vagy a LED-mátrix fényszórók legújabb generációja. A jármű ötféle hajtáslánccal érhető el, melyek teljesítménye 110 kW (150 LE) és 150 kW (204 LE) között változik, az erősebb motorok pedig alapfelszereltségként összkerékhajtással érkeznek. Újdonság még, hogy az új Kodiaq az első Škoda modell, amelyik búcsút int a kézi sebességváltóknak. Az új Kodiaq egyébként mostantól olyan plug-in hibrid változatban is elérhető, amely több mint 100 kilométeres elektromos hatótávolságot kínál – a modell történetében először.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!