Közúti teszten az új ŠKODA OCTAVIA
Először fotóztak erősen álcázott tesztautókat az új OCTAVIA kombi kiviteléből. Ez nem véletlen, hiszen az eddig megszokottaktól eltérően először a még nagyobb csomagtérrel rendelkező kombi kivitel mutatkozik be, várhatóan már a nyáron, hiszen Frankfurtban az autószalonon (amely szeptember első napjaiban kezdődik) már élőben is ott lesz a legújabb ŠKODA.
A modellváltással minden eddiginél nagyobb ugrásra készülnek Mladá Boleslavban. A SCALA érkeztével a jelenlegi generáció túl közel került helykínálatban a modellsorban alatta szereplő kompakthoz, így az egyik dolog, amiben változás lesz az a belső helykínálat növekedése. Ez nem feltétlenül jár majd együtt a külső méretek jelentős növekedésével, inkább hasonló lesz mint amit a Fabiánál alkalmaztak. Szélesebb és alacsonyabb kialakításra kell számítani. Ez sportosabb, már-már kupés megjelenést jelent majd, ahogy a fotókon is látszik. Alacsonyabb tetővonal, meredekebben döntött hátsó szélvédő, a SCALA-ról és a KAMIQ-ról ismerős széles, és markáns hűtőrács kialakítás, vékonyabbra húzott – és nem osztott – első fényszórók. Ezek együtt sokkal dinamikusabb megjelenést adnak majd. Ezzel együtt nem kell aggódni a ŠKODA modellek védjegyének számító csomagtér miatt sem, a források alsóhangon 600 literes térről szólnak.
De a nagy változást nem is igazából ezek jelentik majd. Az utastér anyaghasználata minden eddiginél igényesebb lesz, a műszerfal kialakítása pedig a SCALA utasteréből lehet majd ismerős. Itt is megjelenik majd a különálló központi kijelző, akár 9,2 colos méretben. A digitális műszeregység pedig ez eddigi legnagyobb Škodába szerelt lesz, 12,3 colos méretével. Ez egyébként magasabb felszereltségekben széria lesz.
Az új, negyedik generációs OCTAVIA, ahogyan azt már Christian Strube, a ŠKODA technikai fejlesztési igazgatója korábban megerősített, a konszern MQB építőkészletéből készül majd. Ez több lehetőséget is rejt magában. Egyrészről olyan extrafelszerelések is elérhetőek lesz majd, mint például a head-up display, amik eddig nem voltak rendelhetők ŠKODA modellekhez. De ami talán ennél is izgalmasabb, hogy a hajtásláncban megjelenik majd a hibrid technológia, Mild-hybrid és konnektoros hibrid változatban is. Ez utóbbi a SUPERB hasonló kiviteléhez szintén 80 kilométeres tisztán elektromos üzemmódot tud majd.
„Nem fogjuk elhagyni a kisebb motorokat. Mi nem prémium márka vagyunk. Az Octaviát széles vásárlóközönségnek kínáljuk majd, elérhető áron – okos választásként.” Ezt szintén Strube nyilatkozta nemrég.
Christian Strube
A ŠKODA műszaki fejlesztésért felelős igazgatója
Ezt azt jelenti, hogy a motorkínálat a hibrideken kívül a megszokott módon az 1.0 literes turbósokkal indul majd, lesz 1.5 TSI és lesznek dízelek is, 3 teljesítményfokozatban. Ha Octaviáról van szó, akkor mindig felmerül a kérdés: „És az RS?”. Nos a negyedik generációban várhatóan 261 lóerős lesz a legsportosabb ŠKODA.
A csillagok mai állása szerint, hamarosan gyári forrásból is hallhatunk mindezekről.
Elkezdődött a megújult Octavia gyártása
A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját...
Elkezdődött a megújult Octavia gyártása
A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Ismerj meg néhány kevésbé ismert Škodát!
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautó Akkoriban a versenyautókat a...
Az első fotók az új Superb szedánról
A kémfotók és a hivatalos előzetesek során már rengeteget képet láttunk az új Superb Combiról, de a Superb szedán eddig nem volt látható. Azt azonban mindannyian tudjuk, hogy a mechanikailag azonos szedánt párhuzamosan fejlesztik, és végre a szemfüles fotósok...
Személyes tapasztalatok a ŠKODA Privát Bérlet Programjáról
Kinek az érvei lehetnének meggyőzőbbek a ŠKODA Relax Bérleti Program kapcsán, mint azon ügyfeleinké, akik már egy ideje élvezik az előnyeit. A ŠKODA tartós bérleti konstrukciója már három éve elérhető itthon, ráadásul az első évhez képest 2018-ra...