fbpx
Genfi Autószalon

A Genfi Autószalon szubjektíven

Aki nem volt még autószalonon, talán nem vette észre, hogy idén Genfben megváltozott valami, de ez nem új jelenség, már tavaly is bőven érezhető volt. Idén ez csak tovább erősödött, és ha szeretnél még eljutni egy olyan autószalonra az életedben, ami az autókról szól, akkor fogadd meg a tanácsunkat, és ne várj sokáig. Talán már el is késtél.

Persze, ez nem feltétlenül jelent rosszat, sőt! Hiszen a világ halad előre, és ha úgy vesszük, az automobil és autózás már vagy száz éve velünk van, alapjaiban változatlan formában. Azt azonban tudomásul kell venni, hogy ez a változatlan forma hamarosan csak hobbiként fog tovább élni. De ami helyette jön, az nem kevésbé izgalmas és élvezetes.

Az idei szalonon Genfben a ŠKODA standján hatalmas volt a nyüzsgés, ami érthető is. Hiszen ahogyan a sajtótájékoztatón Bernhard Maier a ŠKODA vezérigazgatója hangsúlyozta, 2022-ig 30 új modell érkezik, ennek megfelelően régen láthattunk ennyi újdonságot egyszerre. A felületes szemlélő persze csak az új modelleket vette észre. A SCALA, a KAMIQ, és a VISION iV is szüntelen roham alatt állt.

Ha azonban kicsit hátrébb lépünk, akkor láthatjuk: idén már a ŠKODA is jobban hangsúlyozta, hogy a stand nem csak az új modellekről szól. Hogy miről még? Azokról a dolgokról, amikkel a márka már az autózás új korszakára készül. Pontosabban fogalmazva, a mobilitás új korszakára. Mert az autó csak egy lesz azon eszközök között, amiket arra fogunk használni, hogy eljussunk egyik helyről a másikra. Ennek a tökéletes megtestesítője KLEMENT, ez az  elektromos kétkerekű tanulmány, amely 45 km/h-s sebességgel haladhat, és egy töltéssel 62 kilométert képes megtenni. Ráadásként olyan szolgáltatásokat is kínál, amit egy mai kerékpártól nem szoktunk meg: ABS, vezeték nélküli telefontöltés, ülésfűtés, visszagurulás gátló, kormányfűtés. Persze, egy ilyen kétkerekű nem olcsó, de miért kellene megvennünk, ha bérelhetjük is, mint a mai városi bicikliket? Ha mégis autóval megyünk (amit szintén elég bérelnünk is), a parkolótól úticélunkig az utolsó méterekre használhatjuk a csomagtartóban elrejthető, összecsukható rollert is. De ha már az autónál tartunk.

A villanyautó forradalom a ŠKODA küszöbén áll

A márka első teljesen elektromos modellje, az eCITIGO és a VISION iV jövőre lesz kapható –  és az előbbit már idén megismerhetjük.

Ez jó hír, hiszen a jövőben sokkal inkább igényeinkhez illeszkedő modellt vásárolhatunk vagy bérelhetünk magunknak. Keveset és főleg városban mozgunk? Akkor egy elektromos vagy plug-in (konnektorról tölthető) hibrid a mi autónk. Hosszabb távokat teszünk meg? Akkor a dízel az optimális megoldás. Élményvezetésre, gyorsulásra vágyunk? Egy elektromos autónál nincs nagyobb mókamester. Ami közös lesz bennük, hogy nem csak a közlekedésben nyújtanak segítséget. A ŠKODA a SCALA és a KAMIQ bemutatójával egyidejűleg jelentette be saját, modelljeire szabott alkalmazás áruházát. Ebben az információs rendszerhez lesz letölthető számos kiegészítő alkalmazás. És még csak mobiltelefon sem kell hozzá, hiszen a SCALA és a KAMIQ a két első ŠKODA, amely már mindig online a beépített eSIM-nek köszönhetően. A mobiltelefon teljesen máshoz kell majd. A VISION iV már kettőt tud fogadni a fedélzeten, és nem csak kihangosítani tudja azokat, de teljes egészében az infotainment rendszer részeivé válnak. A szolgáltatások között pedig megjelenik a digitális kulcs, mely lehetővé teszi, hogy telefonunkkal nyissuk ki és indítsuk az autót, vagy csak egy részét (pl. a csomagtartót), és az alkalmazáson belül akár távolról is adhatunk lehetőséget valakinek, hogy használhassa autónkat. És ezek még csak a mobilitás új korszakának első lépései. Mit is mondhatnánk? Talán azt, amit az öreg székely a viccben: „… így se rossz!” Azt még hozzátennénk, hogy: sőt!

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....

bővebben
Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2: a legenda folytatódik

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat....

bővebben

Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...

bővebben

Ízlelgessük: ŠKODA ELROQ

ELROQ. Szándékos szivárogtatás, hogy teszteljék a vásárlókat vagy csupán véletlen elszólás? Akárhogy is, a ŠKODA AUTO szakszervezetének lapjában leírták a következő ŠKODA modell nevét. Vagy nem.Korábbi cikkeinkA KOVO ŠKODA AUTO, vagyis a márkánál működő szakszervezet...

bővebben

Miért használnak 2022-ben dísztárcsát?

Eljött a dísztárcsák reneszánsza? A divatban megszokott dolog a körforgás, amikor régi trendek kerülnek újra elő. De vajon a dísztárcsák újbóli megjelenése is egy lenne a sok dizájnhóbort közül? Korábbi cikkeinkEgy ideje hozzászoktunk, hogy a modellsorok alapkivitelei...

bővebben

Ízlelgessük: ŠKODA ELROQ

ELROQ. Szándékos szivárogtatás, hogy teszteljék a vásárlókat vagy csupán véletlen elszólás? Akárhogy is, a ŠKODA AUTO szakszervezetének lapjában leírták a következő ŠKODA modell nevét. Vagy nem.Korábbi cikkeinkA KOVO ŠKODA AUTO, vagyis a márkánál működő szakszervezet...

bővebben

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!