fbpx

Vajon így néz majd ki az új

ŠKODA FABIA Combi negyedik generációja?

Néhány napja mutatkozott be a modell negyedik generációja, és az ismert virtuál dizájner X-Tomi máris megrajzolta, hogy milyen lehet az új ŠKODA FABIA Combi negyedik generációja.

Korábbi cikkeink

Sokáig kérdéses volt az új ŠKODA FABIA Combi kivitelének a sorsa, hiszen ebben a méretosztályban most a legfájdalmasabb autókat gyártani (értsd: nagyon alacsony haszonkulcs, magas fejlesztési és gyártási költségek, ennek okán egyre magasabb fogyasztói ár, aminek a következményeként csökkenő kereslet).

Ennek a folyamatnak az eredője azonban nem a vásárlói szokások változásában rejlik, hanem sokkal inkább az Európai Unió CO2 kibocsátási szabályozásában, amit ha nagyon lecsupaszítunk, igazából pont a kisautók gyártását bünteti, míg a nagy és nehéz modelleket (pl. SUV) előnyhöz juttatja, így érve el fordított hatást a szándékolttal.  

Ez a legfőbb oka annak, hogy sok gyártó felhagyott az ebben a kategóriában régebben oly gyakori kombi kivitelek gyártásával is. A VW-konszernen belül is csak a FABIA kerül majd piacra ebben a karosszériaváltozatban. És hogy mennyire fontos az új ŠKODA FABIA Combi a márkának, azt jól jelzi az is, hogy Thomas Schaefer, a márka vezetője beszélt róla először egy interjúban.

Sajnos azonban a sok hezitálásnak az lett a következménye, hogy az új ŠKODA FABIA Combi fejlesztésben lemaradt az ötajtós modelltől. Ezért bár az új FABIA már ősszel a vásárlókhoz kerül, az új ŠKODA FABIA Combi kivitele csak 2023-ban mutatkozhat be. Addig a harmadik generáció kombija marad gyártásban.

A fentiek persze nem akadályozták meg X-Tomi magyar virtuál dizájnert, hogy megrajzolja az általa elképzelt Combi kivitelt.

A műszaki adatokról persze most még semmit nem lehet tudni. Ami biztosnak tűnik, hogy motorizáltságban azt fogja nyújtani, amit az 5 ajtós változat is (részletes bemutatónkat ide kattintva éred el).  Ahogyan az is, hogy a méretei sokat nőnek majd. Ezek közül a legérdekesebb a tengelytáv kérdése, hiszen bár a harmadik generáció mindkét kivitele azonos tengelytávval került piacra, volt már rá példa, hogy a Combi nagyobb hátsó lábteret kapott az eltérő tengelytávja miatt.

Még érdekesebb kérdés a csomagtartó mérete. Hiszen a harmadik generáció 530 (!) literes csomagtartója már így is kiemelkedő volt nemcsak a piacon, de a ŠKODA modellek között sem számított a legkisebbnek. Ha ehhez csak simán hozzáadjuk az ötajtós változat csomagtartójának 50 literes növekedését, akkor az 580 liter már olyan érték, ami egy kategóriával feljebb sem gyakori. Amennyiben ez tényleg így lesz – vagy esetleg még nagyobb lesz a növekedés – akkor bekövetkezik az, amire a kisautó szegmensben nem sok példa van: új ŠKODA FABIA Combi tökéletes családi autó lesz, nagy utastérrel és hatalmas csomagtartóval.

Szerinted meglépi ezt a ŠKODA, gyakorlatilag egyetlen igazi alternatívájává téve a modellt a családoknak a kisautók között?

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!