fbpx

Tesztelik a frissített Škoda Octaviát

Rohan az idő, gondolnád például, hogy a most futó Octavia bemutatója 2019. novemberében volt? Így aztán érik a modell frissítése.

Az Octavia a Škoda legfontosabb modellje. Sajnos a most futó negyedik generáció eddigi pályafutása nem volt zökkenő mentes. A bemutató után 2020-ban indult a modell forgalmazása, és éppen hogy felfutott volna a gyártás, beütött a Covid és vele együtt a chiphiány. Aztán velünk is maradt jó ideig. Majd miután ezt a helyzetet kezdték volna megoldani – elektronikus alkatrészek áttervezésével, új beszállítók bevonásával – Csehország minden idők második legnagyobb tűzesetében leégett a Mladá Boleslavi gyár területén az ajtópaneleket gyártó cég üzeme.

Ennek okán idővel több tízezer Octavia várta, hogy elkészüljön hozzájuk a hiányzó alkatrész, hiszen a gyártást nem lehetett leállítani emiatt, de ajtópanel nélkül kiszállítani sem lehetett az ügyfelekhez őket. Az idő csak telt, ami azt hozta magával, hogy el kellett kezdeni előkészíteni a frissített modell gyártását. Elindult az importőrök és gyár között az egyeztetés, és a zsonglőrködés a gyártási darabszámokkal, hiszen úgy kellett a frissített modellre felkészülni, hogy a vásárlók ne maradjanak Octavia nélkül.

Ennek az ínséges időszaknak azonban szerencsére vége, hiszen egyrészről már lehet leadni előrendelést a frissített modellre, és korlátozott mennyiségben ugyan, de elérhető a most futó modell is, és a szállítási határidő is egészen baráti. Így aztán mindenki maga döntheti el, hogy vár jövő tavaszig, vagy még idén átveszi autóját. Hogy segítsük a döntést, íme néhány információ az új modellről.

Octavia az új Superb nyomdokain

A Scala és a Kamiq frissített változatai is követik azt a trendet, amit megszokhattunk a márkától. Finoman változtatnak csak a megjelenésen, inkább a műszaki tartalomra koncentrálnak. És talán jól is van ez így, hiszen egy modell tervezésekor kitalált egységes formatervet nem könnyű feladat úgy megváltoztatni, hogy a csak drágán módosítható lemezekhez nem nyúlhatnak – értsd az autó középső része változatlan marad. Maradnak a műanyag alkatrészek: a lökhárítók, a hűtőrács, a fényszórók és a hátsó lámpák. Meg persze a felnik.

A felfrissített Octavia pont ezen alkatrészek mentén fog változni. Megváltozik az első fényszórók és menetfény rajzolata, a hűtőrács hangsúlyosabb függőleges osztásokat kap, és új lesz a lökhárító beosztása is. Hátul a lámpák belső osztása és a lökhárító lesz új.

A nagyobb változás az utastérben lesz. És itt szó szerinte értendő a dolog, hiszen a fotók tanúsága szerint az Octavia is megkapja azt a hatalmas méretű tabletet, amit először az Enyaq-ban, majd az ősszel érkező Superb-Kodiaq párosban is láthatunk. A szintén digitális műszerfal is nagyobb lesz várhatóan, és a kisebb kivitel az alapfelszereltség részét képezi majd. Az új kárpitok mellett az infotainment rendszer frissítése és egy-két új biztonsági asszisztens rendszer várható. Azt is szinte biztosra vehetjük, hogy búcsút mondhatunk a megszokott Ambition, Style és Elegance szinteknek, jönnek az Enyaq-ban és a Scala/Kamiq párosban bemutatkozott Design Selection hangulatok.

Motorok terén csak finomhangolás várható, maradnak 1.0, 1.5, és 2.0 TSI motorok, a dízelek és a konnektoros hibrid is. A bemutató 2024. februárjában várható, a tavasz végére pedig már az első példányok is megérkeznek a kereskedésekbe.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!