fbpx

Hogy került az új Kodiaq a föld alá?

Az új Kodiaq világpremierjére október elején került sor Berlin központjában, közvetlenül a Potsdamer Platz alatt, ahol a földalatti és a metróvonalak keresztezik egymást. Alig néhány méterrel a hely alatt, ahol naponta turisták és helyiek ezrei haladnak át, hatalmas földalatti terek rejtőznek – ezeket csak alkalmanként használják társasági eseményekre.

Az 1990-es években az U3-as metróvonal állomásaként épültek, amelyeket soha nem használták eredeti céljukra, most azonban tökéletesen megtestesítik a Škoda Let’s explore filozófiáját.

Az első feladat az volt, hogy megtalálják a módját annak, hogy mind a hat új Kodiaq-ot bejuttassák a két oldalról lezárt földalatti alagútba. „Az egyetlen bejárat a földalatti állomás egyik bejáratán keresztül volt, a térről lefelé vezető lépcsőn keresztül” – mondja Petr Kavrentzis, aki az autók világpremierre történő szállításáért volt felelős. „A lépcsőkre rámpákat kellett letennünk, majd egy vontató csörlő segítségével leeresztettük az autókat” – magyarázza. Ráadásul, hogy titokban tartsák az új modell megjelenését, az autókat ponyvával takarták le, ami bizonyára nem segített a bent ülő vezetőnek, hogy irányban tartsa az autókat.

Az új Kodiaq-ok földalatti állomásra történő leeresztése volt talán a legnehezebb része az előkészületeknek, de nem az volt az egyetlen kihívás. Az autóknak gyakran nagyon szűk helyeken kellett átpréselődniük, hogy pontosan a világpremierhez kiválasztott helyekre jussanak. Ha belegondolunk, hogy az új Kodiaq nagyobb, mint elődje, nyilvánvaló, hogy ez a manőverezés mindenkitől teljes figyelmet és összpontosítást igényelt.

Ugyanez vonatkozik a négy új Kodiaq rövid, de látványos alagúton való áthaladására is, amikor először mutatkozott meg az új autó a közönségnek. „Hogy még izgalmasabbá és drámaibbá tegyük a helyzetet, az autókat szinte sötétben vezettük, amit egy látáványos villogó fényshow szakított meg” – mondja Kavrentzis, hogy megérthessük, mi nehezítette meg a sofőrök dolgát.

„A logisztika kulcsfontosságú volt ennél a világpremiernél” – erősíti meg Vítězslav Kodym, a Škoda termékkommunikációs vezetője, aki az esemény egészéért és a helyszín kiválasztásáért felelt. „Németország az új Kodiaq és általában a Škoda modellek egyik legfontosabb piaca. Egy ilyen egyedülálló, gyakorlatilag ismeretlen helyszínt találni Berlin szívében egy 350 vendéget befogadó esemény megrendezéséhez kihívást jelentett, de a kiváló csapatmunka minden érintett részéről segített megoldani a feladatot.”

Kodym kiemeli, hogy a Potsdamer Platz alatti tér egyik nagy előnye az eredetileg a földalattira tervezett több száz méter hosszú alagút volt. „Ez lehetővé tette számunkra, hogy az új Kodiaqot ne csak statikusan, hanem röviden, mozgás közben megmutassuk. A premier igazi attrakció volt mind az eseményen részt vevő vendégek, mind pedig az élő közvetítést nézők számára. További nagy bónusz volt, hogy egyszerre hat autót tudtunk bemutatni, így az este folyamán mindenkinek bőven volt ideje megismerni az autót, és volt hely videók készítésére, majd a szakértőkkel történő interjúk készítésére is” – mondja.

Nem túlzás azt állítani, hogy az új Kodiaq egy igazán ütőképes SUV lett, amely semmilyen környezettől nem riad vissza, még egy metróállomástól sem.

Mikor érkezik az új Škoda Kodiaq?

Az új Kodiaq modelleket idehaza megrendelni előreláthatóan 2023 decemberében lehet majd, és az első darabok 2024 májusában érkezhetnek meg a vásárlókhoz.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Pin It on Pinterest

Tetszett?

Oszd meg másokkal is!